Cei de la Dacia…. pardon, cei de la Renault, caci ei sunt cei care conduc compania Dacia, au reusit din nou sa impresioneze la salonul de la Geneva cu un concept futurist, care oricum nu va apararea niciodata sub acest aspect pe piata. Conceptul intitulat Dacia Duster vrea a fi un crossover si doreste sa aduca inca un membru in familia Dacia, insa un mebru care sa duca renumele dincolo de granitele umilului nume creat pana acum.
Conceptul are 1,49 metri înălţime, 4,25 metri lungime (cât un Logan Sedan ) şi 1,64 metri lăţime. Ampatamentul măsoară 2,8 metri.
Lupul isi schimba blana dar naravul ba, deci putem afirma ca avem o Dacia care a trecut pe la sala si pe la saloane de infrumusetare si acum doreste sa impresioneze cat mai multi admiratori. Sub capota se afla motorul de 1.6 16 valve care dezvolta 105 cai, motor gasit si pe asa zisa editie sport de la Dacia. Conform unor zvonuri Duster ar putea atinge 100 Km in aporximativ 9,8 secunde.
„Dacia Duster este rezultatul efortului Centrului de Design Renault, inaugurat anul trecut la Bucureşti. Prin Duster am dorit să arătăm că există creativitate la Dacia, că putem crea maşini frumoase” ….. Din aceasta afirmatie am putea trage cateva concluzii: 1 – Duster este doar o masina creata din orgoliu si din dorinta de a arata capacitatea creatoare a celor de la Renault; 2 – Duster nu este o masina creata pentru piata; 3 – Prin Duster au dorit sa arate ca pot crea frumoase… deci au spus intr-un mod indirect ca in prezent ei nu creaza masini frumoase(au spus totul), si-au facut un fel de antireclama intr-o perioada care si asa scartie din toate incheieturile; Restul de concluzii le puteti trage singrui in functie de nevoile fiecaruia dintre voi.
Putem da timpul putin inapoi si reinvia morti: DaCia Steppe. Acest prim concept de la cei de la Dacia ne-a dat o speranta care avea sa se destrame foarte curand. Credeam ca vom avea pe sosele in sfarsit o masina romanseasca care sa arate intr-un mod placut, insa neam inselat. Diferenta dintre Steppe si break-ul actual nu este una enorma, insa pot afirma ca este o „diferenta” care face diferenta. Anumite obiecte legate de design au tras o linie destul de clara intre cele doua surori „gemene”. Garda la sol mai mare, globurile optice mai viclene, barile fata-spate mai rotunjite si mult mai frumos conturate, interiorul mai frumos finisat, precum si aripile mai voluptoase au facut din Steppe o masina resuita si care ne-a creat impresia ca va fi masina finala ce va aparea pe sosele noastre si nu numai. Toate aceste lucruri legate de design nu cred ca implicau costuri cu mult mai mari fata de varianta finala insa, in final s-a realizat masina pe care o vedem pe strada. Concluzia la care vroiam sa ajung este urmatoarea: Daca cei de la Dacia/Renault nu au reusit sa scoata pe piata un model gen Steppe, care cred ca era cu mult mai aproape de realitate, cum va arata oare modelul final Duster, care arata mai mult ca o nava de pe alta planeta.
Dacia Duster vs. Dacia Steppe:
Dacia Duster on road:
Domnule „fitze” ce a vrut sa insemne:Cei de la Dacia…. pardon, cei de la Renault,nu uita k masinile se produc in romania asa k nu mai incerka sa-i mai faci pe romani sa para niste ratati prin expresile tale.
Dragul meu…… m-am referit strict la concept… nu mi spune ca un roman a realizat conceptul duster….
un roman nu ar fi in stare sa faca o asemenea masina
Voi nu numai ca va considerati pe voi o adunatura de incapabili….dar ii mai faceti si pe ceilalti….Daca era un concept facut de francezi exclusiv de ce se mai numeste Dacia si nu Renault? Si puteti sta linistiti…sunt designeri buni si in romania….doar k majoritatea pleaca la firme straine…si deaia nu ii gasesti pe toate strazile…dar asta nu inseamna k un roman nu ar fi in stare de asa ceva… Eu o singura intrebare am care ma nelamureste la Dacia….inainte sa ii preia Renault aveau motorul de 1.9D … De ce au renuntat la un otor mai puternic in favoarea unuia mai slab?